Stretch Qonnect. Products & Solutions

Försäljningsanalys

Försäljningsanalys

Modern försäljning kräver modern analys.

Analyser kan ge ditt säljteam en enorm fördel på marknaden genom att på så vis få insikter om dina kunder, processer, marknader, produkter och tjänster.

Försöker du öka din merförsäljning och korsförsäljning eller kanske förbättra din marknadsstrategi och projektera din pipeline? Då är det mycket troligt att svaret finns i data.

Stretch Qonnect kan hjälpa dig att identifiera var du ska fokusera dina analys på inom försäljning och hjälpa dig att implementera specifika Business Intelligence-lösningar för din försäljning.

 

Kontakta oss

Data Management

Utveckla din försäljning med hjälp av försäljningsanalyser och Stretch

Analyser har aldrig haft så mycket att erbjuda en säljavdelning som nu. Allt från att optimera din kundinriktning till att prognostisera din försäljningspipeline.

Men en säljare är expert på försäljning och inte på Business Intelligence. Att bygga moderna analyslösningar för att stödja sin försäljning kräver teknisk erfarenhet för att:

  • Identifiera use cases för analyser med hög ROI
  • Hitta, extrahera och kombinera data från flera heterogena källor som CRM-system, ERP-system, DW-lösningar, etc.
  • Skapa intuitiv visualisering/dashboards som visar rätt insikter

En bra lösning för säljanalys kan aldrig ersätta en säljares förmåga och erfarenhet. När säljanalysen görs på rätt sätt kommer den istället att förstärka säljarens expertis avsevärt.

På Stretch Qonnect har våra experter på säljanalys flera års erfarenhet av att hjälpa säljavdelningar att komma igång och förbättra deras användning av data för att uppnå fantastiska resultat.

Kontakta oss för ett kostnadsfritt introduktionsmöte eller workshop för att se hur vi kan hjälpa dig att förbättra din försäljningsanalys.

Kontakta oss


10 områden att förbättra med en försäljningsanalys

  1. Inrikta kunderna till en större effektivitet
  2. Interagera mer personligt
  3. Förvandla CRM-data till insikter
  4. Förbättra hantering av pipelines
  5. Göra prognoser mer exakta
  6. Minimera konto risker
  7. Minska utgifterna
  8. Öka säljteamets prestation
  9. Optimera produktmixar och prissättning
  10. Anpassa försäljningen bättre för ekonomin och marknadsföringen

 

Whitepaper | 10 Ways to Improve with Sales Analytics

Boka ett möte med en analysexpert inom försäljning